Friday, August 11, 2017

Alatan Sulaman

Teks : Zainab Norazman
Foto : Zainab Norazman dan Google
Entri #108


Bismillah.


Baru sahaja saya berkongsi apa yang perlu ada jika kalian mahu belajar sulaman. Minat itu yang utama.


Seterusnya, saya kongsikan apa pula peralatan asas yang perlu kalian kenal untuk memulakan belajar sulaman. Untuk entri kali ini dan seterusnya, saya akan lebih focus kepada seni sulaman berkomputer. Sebab bidang saya banyak menjurus ke arah seni ini. Nama pun zaman sudah semakin berteknologi. Semua menggunakan teknologi.


Secara asasnya, ini adalah peralatan yang perlu kalian tahu dan kenal sebelum memulakan projek sulaman. Ada banyak lagi perlatan yang lain. Itu akan saya ceritakan sedikit demi sedikit.


Mesin Sulam. 

Hoop atau pembidang.




Benang sulam.


Benang bobbin.


Gunting kraf.


Jarum sulam.


Stabilizer


Wss



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...