Monday, June 29, 2015

KEMULIAAN SEORANG WANITA

اسلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

Alhamdulillah dengan nikmat Islam
Alhamdulillah dengan nikmat adanya, lahirnya Rasulullah SAW
Alhamdulillah, dengan rahmat daripada Allah SWT

Apabila kita mengikuti sunnah Rasulullah SAW, maka kita diberikan ganjaran pahala
Dan antara sunnah Rasulullah SAW adalah berwangi-wangian.

Dan Alhamdulillah, Allah swt telah meminjamkan haruman KD Speechless Scent dimana ianya adalah sejenis haruman ekstrak daripada tumbuh-tumbuhan

Dan Alhamdulillah, haruman KD Speechless Scent bukanlah sekadar haruman biasa.

Wanita Islam mempunyai kemuliaan, dimana wanita Islam itu sewajarnya apabila ia keluar daripada rumah, sewajarnya tidak dikenali oleh lelaki-lelaki yang bukan mahram.

Wanita dilarang untuk sengaja menarik perhatian dimana kita dilarang untuk memakai pakaian yang menonjolkan diri kita.

Apatah lagi untuk bertabaruj, untuk berhiasan dan setelah itu kita memakai haruman yang semerbak yang sebelum kita lalu pun, orang lelaki sudah boleh mencium baunya.

Maka wanita yang sengaja memakai haruman yang menarik perhatian orang lain untuk menghidunya, maka ianya dianggap sepertimana pelacur.

Kemuliaan wanita solehah ini, apabila berselisih dengan lelaki, ia akan cuba menyembunyikan diri. Bukan ingin menonjolkan diri.

Dan kemuliaan seorang wanita itu juga, walaupun dia berhijab seluruh tubuh, tetapi jika ia memakai haruman yang menarik perhatian orang lain untuk mencari siapakah pemakainya, maka ianya juga adalah haram jika dihidu oleh lelaki yang bukan ajnabi.

Wanita solehah itu sewajarnya mengikut jejak Sayyidatina Fatima r.a dimana Sayyidatina Fatima r.a hatta bayang-bayang pun tidak mahu ada lelaki melihat bayangnya.

Oleh itu, saya berharap dan berdoa agar pengguna-pengguna muslimat terutamanya yang menggunakan haruman KD Speechless Scent akan mendapat ganjaran memakai wangi-wangian sebagaimana sunnah daripada Rasulullah SAW.

Kita niatkan kita memakai wangian lebih kepada kerana ianya adalah sunnah dimana Rasulullah SAW menyintai bau-bauan yang wangi.

Dan sebagai seorang isteri, kita juga sentiasa perlu berwangi-wangian untuk suami kita. Dimana apabila badan kita dimandikan dengan haruman KD ataupun dicaletkan dengan haruman KD di celah-celah lipatan-lipatan tubuh kita, dan bila kita berpeluh ianya akan mengeluarkan bau yang wangi di badan kita. Ia akan menukar peluh masam kita sebelum ini menjadikan peluh kita berbau wangi.

Jadi tidakkah kita para isteri mahu kita disukai oleh suami kita kerana tubuh kita yang berbau wangi?
Betapa banyaknya pahala seorang isteri itu apabila ia menyukai hati seorang suami. Dan alhamdulillah, dengan memakai haruman KD Speechless Scent, berjaya menukar bauan peluh kita kepada peluh yang wangi. Jadi bukankah ini juga adalah satu pahala, inshaAllah.

Sesuatu yang menakjubkan juga ialah, subhanAllah dimana ramai pengguna haruman KD Speechless Scent memberikan feedback yakni apabila mereka memakai haruman KD, mereka seolah-olah mempunyai kekuatan untuk beribadat.

Dimana jika sebelum ini mereka sukar untuk bangun tahajjud, tapi alhamdulillah mereka sendiri akan terkejut untuk solat tahajjud.

Dan ada yang memberitahu, apabila mereka memakai KD Speechless Scent ketika nak solat, mereka ada kekuatan untuk membaca AlQuran selepas solat.

SubhanAllah, bukankah KD itu hanya sejenis haruman? Tetapi bagaimana ia telah menukarkan mood untuk lebih beribadat? Ianya adalah di bawah pengetahuan Allah SWT.

Dan saya juga melihat bagaimana kita ni rasa malas. Apabila kita menghidu KD Speechless Scent, kita pun jadi lebih rajin.

Sebab itu bagi kanak-kanak yang malas ke sekolah, kita sapukan KD Speechless Scent, inshaAllah ia akan berikan mereka mood untuk pergi ke sekolah. Akan menghilangkan rengekan. Akan menghilangkan sifat baran, malas dan sebagainya.

Jadi KD Speechless Scent bukan sekadar haruman biasa. Ianya berfungsi untuk memberikan emosi yang lebih baik. Ia mungkin ada kebaikan untuk yang di luar sana mencuba, boleh taip

www.kdscent.com
InsyaAllah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...