Tuesday, February 13, 2018

Lohan Semakin Dekat Di Hati

Teks : Zainab Norazman
Foto : Zainab Norazman
Entri #136

Ranau, 6.30 pagi, 06 Februari 2018
Dari belakang rumah Bodu, ternampakkan sang Gunung Kinabalu memunculkan dirinya.

Hati memuji-muji nama Tuhan Yang Mencipta. Dia yang mentadbir sekalian alam.

Foto ini diambil seawal 6.30 pagi. Pada masa itu, kesejukan pagi Lohan memanggil-manggil aku untuk keluar menghirup angin segar. Terdengarkan suara anak-anak yang sedang bersorak girang melompat ke dalam sungai. Encik suamilah yang menemani mereka.

Suasana begini pastinya akan membawa aku ke zaman kenangan masa kecil.

Begini pemandangan Kampung Gudon sewaktu dulu.

RIndu berkecamuk kembali.

Ya, rindu itu terus tersimpan. Kerana tiada zaman mencipta kenangan di sana bersama anak-anak pula. 

Lantaran itu, di tanah sejuk ini aku heret anak-anak. Agar mereka punya kenangan yang sama untuk diceritakan kepada cucu aku nanti. Aiwah. Panjang khayal.

Begitulah. Lama tidak menulis di sini.

Saya mahu kembali, sebenarnya.

Biiznillah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...