Sunday, January 1, 2017

2017

Teks : Zainab Norazman
Imej : Zainab Norazman
Entri #25
Bismillah. 2017. Dah tahun 2017 kalian. Kita sudah pun meninggalkan 2016 di belakang. Meninggalkan kenangan. Meninggalkan dosa kita di belakang. Ya tinggal di belakang, tapi ia tercatat sebagai dosa yang akan dihitung di mahsyar nanti.
Allah. Ini berat.
Justeru kita muhasabah sedikit. Apa yang telah kita tinggalkan itu ada manfaat untuk agama, atau tidak. Adakah perniagaan kita untuk bantu agama. Atau semata untuk keperluan tekak sendiri?
Allah. Kak nab lah tu. Selalu lupa.
Justeru, 2017 ini. Kita muhasabah terlebih dahulu. Kita bersihkan kembali. Kita solat sunat taubat.
Mari sama-sama. Kak nab pun sama. Sebelum lena ini, kita solat sunat taubat 2 rakaat dahulu. Muhasabah dosa kita yang lalu. Moga-moga Allah pelihara kita. Istiqomah dalam ketaatan.
Semalam, kak nab sambut tahun baru 2017 dengan menyiapkan cadar asrama 13 helai. Eh tak siap sepenuhnya. Kak nab sambung pagi tadi. Daripada tahun lepas buat, tahun ini baharu dapat disiapkan. Hehehe.
Mulai malam ini, kak nab tangguhkan dulu tempahan pelanggan. Kak nab mahu alter baju sekolah anak. Ulang pakai semula tahun ini. Cuma ada koyak sikit sana sini yang mahu dikemaskan semula.
Kak nab tinggal dulu ya.
Oh ya, pakej ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah dan ebook Yeay! Mama Sudah Resign sudah tamat promosi harga RM35 ya, kalian. Namun kalian masih boleh dapatkan dengan harga RM50 untuk kedua-dua ebook tersebut. Kalian boleh whatsapp kak nab di 0168495982 untuk lebih mudah. Atau boleh terus isi borang tempahan di atas.
Januari 2017 ini, ada promosi ebook terbaru. Nantikan entri kak nab selepas ini ya.
Jangan lupa, kita banyakkan zikirkan istighar di lidah. Agar Allah permudahkan jalan-jalan keluar bagi setiap kesulitan kita.
Zainab Norazman
Moga ada sinar 2017

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...