Tuesday, January 10, 2017

Minggu Pertama Persekolahan 2017


Teks : Zainab Norazman
Gambar : Zainab Norazman

Entri #28

Mungkinkah penutup 2016 dan pembukaan 2017 diselami dengan tugasan pejabat yang menggunung. Kak nab lalai leka membiarkan blog tidak ber'entri'

Ini cerita minggu lepas. Bercuti dua hari menguruskan persekolah Rayyan. Kakak Dania, kak nab serahkan pada diri kakak uruskan diri di hari pertama persekolahan. InshaAllah sudah biasa. Sekolah itu tempat bermain. Surau sekolah tempat ibu berusrah. Tempat ibu menuntut ilmu akhirat. Sekolah PPIAN dan Surau Riyadussolihin sangat dekat di hati ibu. Sangat dekat di hati anak-anak. Kala bulan Ramadhan, tempat kami iftar dan solat terawih.

Di situlah segalanya. Sekolah anak. Dan 'sekolah' ibu.

Kak nab hanya menguruskan Rayyan. Terpaksa bersekolah sementara di SK Tg Aru II sementara menunggu panggilan rayuan di PPIAN.

Hari pertama. Kak nab menunggu di kantin sekolah. Kak nab mahu perhatikan Rayyan ke tandas. Bagainana Rayyan mahu membeli di kantin sekolah.





Rayyan membeli dan makan di kantin 😊

Alhamdulillah. Sehari di sekolah, semua berjalan lancar.

Dan sekali lagi kak nab panjatkan kesyukuran. Rayyan diterima masuk ke PPIAN. Pusat Pendidikan Islam An-Nur. Sebuah sekolah tahfiz di Kota Kinabalu. 

Alhandulillah. Thummalhamdulillah

Kalian. Ada Promo Eksklusif untuk Ebook ABDR.


Perhatikan gambarajah di atas. Cewah. Agak formal juga kak nab. Ini promosinya. Tiga ebook dengan harga RM50. Khas untuk menyuntik semangat kalian di awal tahun 2017. Sekaligus menyuntik suri sekalian. Terutama suri yang berhajat besar mahu menjana pendapatan dari rumah. Ebook ini inshaAllah akan memberi inspirasi.

Dengan harga RM50, kalian dapat 3 ebook. Boleh whatsapp kak nab di talian 0168495982. Atau boleh terus isikan borang tempahan di atas ya.

Lagi. Lagi. 

Kak nab masih buka tempahan sulam name tag sekolah. Masih awal tahun, bukan. Ada yang belum dapat ta nama lagi daripada sekolah. Jangan susah hati. Masih boleh tempah dengan kak nab. Jauh, kak nab poskan. Dekat, boleh jumpa kak nab. Whatsapp di 0168495982 juga ya.

Sampai ketemu lagi.



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...