Wednesday, January 9, 2019

Sertai Kumpulan Sokongan Membaca Khairul Hakimin Mohamad, Bantu Bina Semangat Baca Buku Setiap Hari

Mengimbau kembali memori pada tahun 2017. Ketagihan saya membeli dan terus membeli buku sehingga berjumlah RM600 pada tahun tersebut.

Lalu, tahun 2018 saya azam untuk kurangkan perbelanjaan membeli buku dan bahan bacaan buat sementara waktu memandangkan rak buku semakin hari semakin sendat dengan buku.

Saya cuba mengalihkan tabiat membeli kepada tambahkan kerajinan membaca dan menghabiskan menerokai semua buku yang sudah lama dibeli tapi belum pernah dibaca.

Saya mengambil keputusan pada tahun 2018, saya meletakkan cabaran membaca 50 buku di dalam aplikasi Goodreads sebagai suntikan vitamin R itu. Namun ia tidak kesampaian atas faktor lebih banyak 'membaca' (baca sebagai membawang) di facebook dan whatsapp. Kahkahkah.

Jadi sebagai pembukaan tahun baru 2019 ini, saya ada azam baru untuk #ceritaduniabuku saya. Orang kata, kalau mahu berhijrah, jangan tamak untuk meletakkan azam setinggi langit. Buat sikit sikit,  asalkan istiqomah.

Untuk tahun ini, saya azam membaca sekurang-kurang 2 buah buku setiap bulan dan jika ada tambahan kerajinan, saya tetapkan maksimum 20 buah buku tahun ini.

Tambahan lagi, ada satu grup sokongan untuk pencinta buku dan mencintai hobi membaca buku kelolaan Tuan Khairul Hakimin. Baru 3 hari berhimpun bersama orang-orang yang taksub dengan dunia buku, saya sudah merasakan bahawa berkemungkinan tahun ini saya boleh baca lebih dari 20 buah buku. Wahh. Baru tadi sebut, jangan tamak. Kihkihkih. Okeh sekadar bergurau. Kalau jadi, alhamdulillah.

Kalian jika mahu bersama-sama di dalam grup tersebut, terus saja join, usah fikir panjang panjang lagi.

Ini iklan dan jemputan ke grup Kelab Buku KHM.
.
.
Kelab Buku KHM. Kami dah buka Group Telegram.

Siapa yang membaca, suka buku, suka hal-hal dunia buku, jemput sertai semua. Klik link ini ya:

https://t.me/joinchat/KINlWxR-Nx4_a-kFl-rlxg
https://t.me/joinchat/KINlWxR-Nx4_a-kFl-rlxg
https://t.me/joinchat/KINlWxR-Nx4_a-kFl-rlxg

Zainab Norazman
Jom membaca!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...