Monday, December 12, 2016

Salam Maulid ur Rasul 1438H

Teks : Zainab Norazman
Foto : Google

Entri #12


Kubah Masjid Nabawi. 

Rasa apa lagi yang akan tercetus kala memandang keindahan kubah hijau ini. Ia kubah indah yang menggamit rasa kerinduan.
Allahumma solli 'ala Sayyidina Muhammad wa'ala alihi wasohbihi wasallam.

Zahirkan selawat buat junjungan mulia Rasulullah SAW berserta para sahabat dan ahli keluarga baginda SAW. Begitu sewajarnya.

Siapa kita pada hari tanpa korban darah Rasulullah SAW serta para sahabat.
Kita tiada siapa.

Kak nab terkenang akan lagu kumpulan Daqmie yang bertajuk Tangisan Sebatang Tamar. Teringat-ingat dan terbanding-banding diri ini dengan sebatang tamar. Oh sungguh kerdil diri ini.

Sebatang tamar yang menangis kerana baginda Rasulullah SAW tidak lagi jadikan ia sebagai mimbar. Saat Rasulullah SAW dan para sahabat sedang berhimpun dalam solat jumaat, terdengarkan oleh mereka suara tangisan seperti seorang bayi menangia teresak. Menangis kerana kerinduan akan rasulullah SAW.

Bagaimana pula kerinduan kita kepada baginda?

Ya Rasulullah. Isyfaqlana.

Kak nab berdoa dan mengingatkan diri kak nab sendiri agar setiap apa yang kak nab tulis, gerak geri bahasa, gerak geri penulisan, moga tulisan itu akan membawa kita semakin dekat dengan Rasulullah SAW.

Kala kak nab merindukan Rasulullah SAW, kak nab turut sama merindukan guru jahitan kak nab, Ustazah Sahida Said. Beliau banyak membawa rasa cinta itu. Beliau pesan, bantu agama Allah. Bantu jihad rasulullah SAW.

.....
Kak Nab, rasa semakin kerdil. Unzurna Ya Rasulullah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...