Friday, December 23, 2016

Sulaman Tag Nama Sekolah

Teks : Zainab Norazman
Imej : Zainab Norazman

Entri #20

     Seharian di pejabat hari ini, seluruh tubuh kak nab bagai keras kejung. Allahurobbi, bagai mahu muntah hijau menyemak permohonan Gantian Cuti Rehat yang masih belum habis. Menghadap sistem cuti sambil menjawab pelbagai soalan daripada sahabat-sahabat di pejabat, juga meletihkan minda.

     Namun, atas dasar amanah dan menjadikan pekerjaan yang satu ini sebagai ibadah. Kita buat dengan nikmat. Sebagai suri yang bekerja, kak nab bukan sahaja berjual-beli dengan majikan hatta juga berjual-beli dengan Allah swt. Berjual dengan melakukan pekerjaan dengan ikhlas membantu memudahkan urusan orang lain. Impalannya, majikan bayar dengan gaji. Sama juga apabila kita berjual-beli dengan Allah dengan ikhlas dan amanah, kita mengharap ia menjadi asbab kita semakin dekat dengan Dia, sebagai gaji kita. 

     Malam ini, kak nab menerima tempahan sulam tag nama terus pada baju sekolah. Dalam masa yang sama, sebenarnya kak sedang menyiapkan sulam tag nama untuk sebuah sekolah, Pusat Pendidikan Islam An-Nur. 


Kebiasannya kak nab tempah digitize nama dulu pada digitizer. Sama juga dengan sulaman towel. Semua desain kak nab minta bantuan sahabat-sahabat yang sememangnya arif dalam bidangnya.






Kak nab tukang sulam saja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...